UA   RU   EN   DE

Home           Контакти

офісні та складські приміщення

Історія

ПрАТ "Центр європейської інтеграції" є правонаступником СКБ "СПОРТМАШ" на базі якого виготовлялись снігоущільнюючі машини ратраки.

Ратрак, або снігоущільнююча машина - незамінний помічник при підготовці гірськолижних схилів і трас для бігових лиж. В даний час абсолютна більшість техніки, яка використовується на території колишнього СРСР - імпортного виробництва. Мало хто знає, що 30 років тому в нашій країні вже робили свої власні ратраки.

У 1979 році за вказівкою Спорткомітету в Львові був відкритий конструкторський відділ московського інституту ВІСТІ - Всесоюзного проектно-технологічного та експериментально-конструкторського інституту зі спортивних і туристських виробів.

Так було створено СКБ "Спортмаш", амбітною метою якого було розробити і побудувати радянський ратрак, що не поступається кращим світовим аналогам.

Це було непросте завдання. Не має рації той, хто вважає, що ратрак - це просто сніговий трактор. Щоб зрозуміти це, достатньо просто прочитати цю замітку з журналу "Техника молодежи" за 1979 рік, в якій описаний ратрак Pisten Bully.

Резинометалічні гусениці з широкими алюмінієвими лезами, гідростатична трансмісія з двома насосами, снігова фреза... І все це - при збереженні відносно невеликої ваги самої машини. Але всі ці труднощі не лякали радянських інженерів.

Протягом вісімдесятих років львівськими інженерами були розроблені три типи ратраків.

Важка машина - для підготовки гірських трас зі спеціальним двигуном КАМАЗ, що розвиває 220к.с. Всі вузли машини були вітчизняними. Середня - універсальна, з двигуном Д-80 мінського заводу (80-100 к.с.) і легка - для прокладки трас для бігових лиж, з 60-ти сильним двигуном "Дойц".

Більш сучасні конструкції були виконані в обсязі дизайнерських напрацювань.

За час роботи СКБ СПОРТМАШ було виготовлено до 40 снігоущільнюючіих машин різних типів, крім легкої.

Також планувалося створення на базі ратраків транспортних засобів для потреб народного господарства, особливо для північних районів, для будівництва ЛЕП, прокладки трубопроводів і так далі. Ці роботи були виконані в обсязі ескізних проектів.